lördag 6 september 2008

Äntligen fredag!

Veckan har flutit på i raketfart som vanligt. Mycket jobb, lite sömn, inga promenader med Gunilla (vän till mig) och knappt nån tid att hänga med familjen alls....

Fast igår åkte Alva och jag (mamma) och fredagsfikade på 421... Jättemysigt fram tills att Alva vägrade sitta ner på den snygga skinnstolen. Hon ville hellre stå PÅ stolen. Efter att tappert ha försökt få henne att lyssna utan något större resultat, bestämde jag att nu var fikan över och shoppingturen skulle börja istället. Vi var ute på mission att köpa present till pappan...

Ca 13 min senare var presenten inköpt och inslagen! Det var nog det snabbaste presentköp jag nånsin genomfört! Det blev en snygg jacka från sportaffären och pappa skulle nog bli jättenöjd. När vi kom hem skrev/ritade vi ett kort till pappa och dessutom blåste vi upp ballonger som vi gömde i garderoben till morgonens födelsdagsväckning. Alva hade svårt att stänga garderobsdörren och lite senare på kvällen kunde hon inte låta bli att nämna ballongerna för pappa... men som tur var förstod han inte riktigt vad hon pratade om... ;-)

Inga kommentarer: